مهمترین عوارض جانبی کاهش وزن سریع برای بدن عبارتند از:

۱- سلولیت:

این واژه به ایجاد چین و چالهای پوستی در ناحیه شکم، ران‌ها و پاها اطلاق می‌شود.معمولا کاهش وزن سریع یا افزایش سریع وزن از عوامل اصلی بروز این چال‌های پوستی و سلولیت هستند.

۲- افزایش وزن:

ممکن است در اثر رژیم‌های سخت و شدید وزن شما ناگهان به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند اما بدن در این حالت تلاش می‌کند که در شرایط کمبود ویتامین‌ها و املاح معدنی، کالری بیشتری جمع کند.

در این وضعیت نخوردن بیش از اینکه مفید باشد به بدن آسیب می‌رساند و چه بسا که موجب افزایش وزن ناگهانی می‌شود.

۳- سوء تغذیه:

این حالت در صورت بی تعادلی در رژیم غذایی بروز می‌کند.

۴- افزایش احساس گرسنگی و ضعف و بی‌حالي:

اگر مدت طولانی چیزی نخورید ولع خوردن غذاهای چرب و سرخ کرده در شما تشدید می‌شود و اگر خود را زیاد گرسنه نگه دارید، پرهیز از مصرف این غذاها تقریبا غیرممکن می‌شود.

۵- کمبود انرژی:

فقدان مواد مغذی در بدن در پی رژیم‌های سخت عامل کمبود انرژی است و در این شرایط احساس خستگی شدید می‌شود.

۶- ریزش مو:

کمبود پروتئین‌ها و ریزمغذی‌ها هم چنین می‌تواند منجر به ریزش مو شود.

۷- ضعف اعصاب و افسردگی:

گرسنگی طولانی مدت از عوامل ایجاد کننده احساس افسردگی و مشكلات روحي است.

۸- چین و چروک و شلی پوست صورت و بدن.

حال چگونه وزن خود را کم کنیم؟

برای پایین آوردن درصد چربی بدنتان، شما باید کالری کمتری نسبت به آنچه مصرف می‌کنید بخورید.

بدن انسان برای ذخیره چربی ساخته شده است تا ذخایر انرژی اش را حفظ کند. اگر شما کالری کمتری دریافت کنید، بدن شما این ذخایر چربی را خواهد سوزاند.

برای کاهش وزن سالم، شما باید سعی کنید با سرعت آرام وزن کم کنید، حداکثر ۱ کیلو در هفته.

بعلاوه، باید مطمئن شوید که برای به حداقل رساندن کاهش عضله و به حداکثر رساندن کاهش چربی، ورزش می‌کنید.

اگر گوشت نمیخورید حتما هر روز بادام زمینی بخورید.

پروتئین موجود در بادام زمینی با گوشت برابری می کند. به علاوه بادام زمینی از پوکی استخوان هم جلوگیری می کند


مطالب مفید برای شما:

کاهش وزن ناخواسته

رژیم کتوژنیک

تغذیه


 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید