اشتباهات ورزشکاران در تغذیه

در این مقاله سعی بر این داریم تا درباره چند مورد از اشتباهات ورزشکاران در تغذیه بپردازیم ، برای این موضوع میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-خوردن آب با غذا

این کار باعث میشود ، شیره معده دمای و غلضت مناسب را جهت هضم غذا از دست بدهد و انرژِی های بدست آمده از غذای خورده شده در مدت زمان درست و به مقدار کافی به بدن نرسد.

خوردن آب با غذا

۲- پر خوری

بسیاری از ورزشکاران باور غلطی دارند که فکر می کنند با پرخوری و خوردن غذای بیشتر میتوانند وزنشان را افزایش دهند.

اما این روش بسیار نا کار آمد بوده و به افزایش وزن اصولی کمکی نخواهد کرد.

پر خوری

۳- رژیم گرفتن غیر اصولی

حتما در میان اطرافیان و خانواده شخصی را میشناسید که در کارها بسیار عجول باشد.

رژیم اصولی مخصوصا در کاهش وزن نیاز به زمان و صبر و حوصله ی فراوان دارد.

در مدت زمان کوتاه هرگز نمی توان به اندام دلخواه رسید.

۴-شکست در طراحی برنامه رژیم

افراد برای کاهش وزن خود نیاز به یک برنامه ی عالی برای رسیدن به بهترین نتیجه هستند.

حال داشتن برنامه ی رژیمی یک طرف پایبند بودن به اصول و قواعد آن طرفی دیگر است و برای رسیدن به نتیجه ی خوب باید به قوانین و اصول رژیم توجه داشته باشید

۵-غذا نخوردن به اندازه کافی

بعضی افراد هم برای کم کردن وزن خود کم غذا میخورند یا ممکن است یک وعده ی غذایی خود را کاملا حذف کنند.

این کار ها علی رغم این که وزنتان را کاهش نمی دهد بلکه به سلامتی خود نیز ضرر میزند.

این که غذا نخوریم لاغر میشویم کاملا غلط بوده و به کاهش وزن کمکی نمی کند.

۶- مقدار کالری دریافتی روزانه

انسان روزانه مقداری کالری دریافت و جذب میکند.

اگر مقدار این کالری حساب نشده باشد فرد دچار چاقی و یا لاغری می شود.

معمولا برای یک رژیم درست و اصولی مقدار کالری که دریافت میشود حساب می شود.

۷-استفاده از رژیم غذایی دیگران

یکی از اشتباهات ورزشکاران در تغذیه میتوان به این مورد اشاره کرد.
یک برنامه ی غذایی یا تمرینی برای کاهش وزن و یا افزایش وزن مختص به یک فرد و بستگی به ژنیتیک فرد دارد.
حال فرد دیگری با ژنتیک کاملا متفاوت نمیتواند با رژیم فرد دیگر به نتیجه ای که می خواهد برسد.

۸- نوشیدنی های الکلی

الکل یکی از مضر ترین نوشیدنی هایی است که میتواند در سلامتی انسان تاثیر فراوانی داشته باشد.

این ماده علی رغم سلامتی در رژیم غذایی نیز بسیار تاثیر منفی میگذارد.

الکل در ورزشکاران باعث نارسایی های قلبی می شود.

نوشیدنی های الکلی

۹-تحول ناگهانی در تغذیه

یکی دیگر از اشتباهات ورزشکاران در تغذیه میتواند ایجاد تغییر و تحول های یک دفعه ای در تغذیه و وعده های غذایی باشد.

این تغییرات در تغذیه باعث آسیب رساندن به معده و سیستم گوارشی بدن میشود. همانطور که در موارد بالا اشاره شد رژیم نیازمند زمان و صبر است.

۹-کم آبی (مصرف کم آب) 

درصد بالایی از حجم بدن ما را آب تشکیل میدهد.

یک اشتباه رایج در میان ورزشکاران و یا افراد عادی وجود دارد این است که از خوردن آب کافی برای لاغر شدن اجتناب می کنند.
این عمل سلامتی انسان را به خطر انداخته و بدن موجب کم آبی میشود.

نوشیدنی های خنک


شاید این مطالب به درد شما هم بخورد:

ضرر ها نوشیدن آب سرد برای ورزشکاران چیست؟

رژِیم کتوژنیک چیست؟

هرم طلایی چربی سازی ، به چه مواردی اشاره میکند؟

دانلود کتاب های رایگان ورزشی


 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید