آیا زمان توصیه ای برای مصرف ویتامین وجود دارد؟

زمان مصرف ویتامین ها:

بسیاری از افراد ، ویتامین ها و مکمل های غذایی ، گاهی اوقات برای مدیریت کمبودها ، مصرف می کنند. هیچ مدرک علمی نشان نمی دهد که زمان روزی که فرد در آن استفاده می کند ، باعث کاهش یا افزایش اثربخشی آنها می شود. مهمترین آنهاست که آنها را به طور مداوم مصرف کنید.

مصرف برخی از ویتامین ها در یک زمان خاص ، ممکن است خطر عوارض جانبی را کاهش دهد. به عنوان مثال ، بسته به نوع ویتامین ، مصرف مکمل در کنار وعده غذایی می تواند چه مقدار از بدن آن را جذب کرده و تأثیر آن را بر سلامت کلی بهبود بخشد.

در این مقاله شرایط ایده آل را برای گرفتن انواع مختلف ویتامین توضیح می دهیم.

آیا زمان برای مصرف ویتامین ها مهم است؟

ویتامین های مختلف به روش های مختلفی کار می کنند. این بدان معناست که برخی ملاحظات ویژه ای در مورد نحوه گرفتن آنها و اینکه آیا مردم می توانند در کنار آنها وعده غذایی بخورند یا نه ، دارند.

اگرچه تحقیقات چند توصیه برای جلوگیری از عوارض جانبی دارند ، اما علم به طور کلی از توصیه های خاصی برای مصرف ویتامین در مواقع خاص پشتیبانی نمی کند.

مهمتر از آن این است كه افراد در مصرف روزانه یك ویتامین ، هیچ گونه عارضه ای را تجربه نكنند ، به ویژه اگر آنها را برای مدیریت كمبود مصرف می كنند.

به طور کلی ، بهتر است از مصرف مکمل ها به طور کلی اجتناب کرده و از یک رژیم متعادل تغذیه کافی دریافت کنید. با این حال ، هنگامی که مکمل های ویتامین لازم هستند ، افراد باید بتوانند به راحتی آنها را در برنامه خود قرار دهند. زمان مکمل اکثراً قابل انعطاف است.

در بخش های مختلف در مورد انواع مختلف ویتامین ها صحبت می شود و چه زمانی بهترین استفاده از آنها است.

ویتامین های محلول در آب

بدن انسان به طور طبیعی ویتامین های محلول در آب را تولید یا ذخیره نمی کند. بنابراین افراد نیاز به مصرف این ویتامین ها از منابع حیوانی ، گیاهی و بعضا مکمل دارند.

انواع ویتامین های محلول در آب شامل ویتامین C و بیشتر ویتامین های گروه B است.

ویتامین C در مقادیر توصیه شده در هر ساعت از شبانه روز ایمن است. به طور طبیعی در انواع محصولات گیاهی از جمله آب پرتقال ، گریپ فروت و لیمو مشاهده می شود.

بدن ویتامین C را ذخیره نمی کند ، بنابراین افراد باید آن را به صورت روزانه و به طور ایده آل با دوزهای کوچک در طول روز مصرف کنند.

 ویتامین های گروه B چه موقع مصرف شود بهتراست؟

افراد تمایل به مصرف ویتامین های گروه B برای تقویت انرژی و کاهش استرس دارند.

هشت نوع ویتامین B مختلف وجود دارد که هر کدام یک عملکرد جداگانه برای بدن دارند. انواع ویتامین های گروه B عبارتند از:

  • تیامین
  • ریبوفلاوین
  • ویتامین B-6
  • نیاسین
  • بیوتین
  • ویتامین B-12
  • اسید فولیک
  • اسید پانتوتنیک
مصرف همزمان چندین ویتامین B به طور کلی ایمن است. برخی از شرکت ها همچنین کمپلکس های ویتامین را ارائه می دهند که ترکیبی از مقدار روزانه هر ویتامین B است.

به دلیل توانایی های تقویت انرژی ، بهترین زمان در روز برای ویتامین B پس از بیدار شدن از خواب است. همچنین ، تحقیقات اخیر نشان می دهد که ویتامین B-6 ممکن است به طور بالقوه در خواب اختلال ایجاد کند و رویاهای زنده را تحریک کند. برای جلوگیری از این اثرات منفی ، ممکن است افراد آرزو کنند که آنها را زودتر از روز مصرف کنند.

حتی اگر مکمل های ویتامین B برای مصرف بی خطر باشد ، دریافت این مواد مغذی از منابع غذایی بسیار مفید است.

ویتامین های محلول در چربی

ویتامین های محلول در چربی در دوزهای اندک ضروری هستند. اما ، مصرف مقدار زیادی ویتامین های محلول در چربی می تواند برای بدن فرد مضر یا سمی باشد.

پخت و پز غذا از شر ویتامین محلول در چربی خلاص نمی شود. معمولاً فرد تمام ویتامین های محلول در چربی مورد نیاز را از رژیم دریافت می کند و نیازی به مکمل آنها ندارد.

برخی از نمونه های ویتامین های محلول در چربی عبارتند از:

  • ویتامین A
  • ویتامین دی
  • ویتامین E
  • ویتامین K

ویتامین های محلول در چربی در روغن حل می شوند. به همین دلیل ، افرادی که نیاز به مکمل ویتامین های محلول در چربی دارند باید برای تقویت جذب آنها را در کنار وعده های غذایی مصرف کنند.

با این حال ، بیشتر افرادی که غذای متعادل را مصرف می کنند ، از طریق رژیم غذایی منظم ویتامین های محلول در چربی به اندازه کافی دریافت می کنند.

ویتامین های قبل از تولد

کارگروه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده نشان می دهد ، زنانی که قصد باردار شدن دارند ، قبل از بارداری روزانه ۴/۰ تا ۸/۰ میلی گرم (میلی گرم) مکمل اسید فولیک مصرف می کنند.

به همین ترتیب ، انستیتوی ملی بهداشت کودک و توسعه انسانی پیشنهاد می کند که زنان روزانه ویتامین های دوران بارداری ، به ویژه اسید فولیک مصرف می کنند.

ویتامین های قبل از تولد که اسید فولیک را با سایر مواد مغذی مانند آهن یا کلسیم ترکیب می کنند نیز در دسترس هستند.

ملاحظات

براساس بررسی سال ۲۰۱۹ ، مصرف برخی از ویتامین های دوران بارداری روی معده خالی ممکن است باعث سوء هاضمه و حالت تهوع شود.

اگر یک ویتامین قبل از تولد احساس تهوع را افزایش دهد ، یک زن می تواند ویتامین را با مقدار کمی از غذا در نظر بگیرد.

حتی اگر این گزارش گزارش داد که این اتفاق اغلب رخ نمی دهد ، مصرف مکمل های قبل از تولد با غذا می تواند خطر احساس تهوع را کاهش دهد.

طیف گسترده ای از ویتامین های دوران بارداری وجود دارد و یک زن باید هنگام انتخاب بارداری احتیاط کند.

اگرچه بسیاری از آنها مشابه هستند ، هر یک ممکن است حاوی مقادیر متفاوتی از مواد مغذی و مواد تشکیل دهنده باشد ، و سازمان غذا و داروی (FDA) مکمل ها را تنظیم نمی کند.

قبل از شروع مصرف ویتامین های دوران بارداری ، زن باید برای پیشنهادات و توصیه های خود با پزشک خود صحبت کند. مصرف زیاد ویتامین ها ممکن است و این می تواند عوارض جانبی برای خانم یا جنین ایجاد کند.

نکته مهم این است که زنان نباید دو برابر ویتامین های دوران بارداری مصرف کنند.

 

سایر مکمل ها

بدن انسان برای عملکرد به ویتامین ها و مواد معدنی احتیاج دارد. همانند ویتامین ها ، مواد معدنی به عنوان مکمل نیز از طریق پیشخوان در دسترس هستند. ادعاهای زیادی در مورد فواید مکمل های معدنی برای سلامتی وجود دارد.

برخی از نمونه های مواد معدنی عبارتند از:

  • اهن
  • کلسیم
  • منیزیم
  • فلز روی

مردم همیشه قبل از مصرف مکمل معدنی باید احتیاط کنند. آنها ممکن است مزایایی به ویژه برای کسانی که کمبود مواد مغذی دارند ، ارائه دهند ، اما بیشتر تحقیقات در مورد مکمل های معدنی مشاهده ای بوده است ، و مطالعات آزمایشگاهی بی نتیجه بوده اند.

مصرف بیش از حد مواد معدنی همچنین ممکن است اثرات مضر داشته باشد.

مردم باید روزانه مواد معدنی را با غذا مصرف کنند. مصرف مکمل های معدنی بدون غذا ممکن است عوارض جانبی مانند معده ناراحت کننده داشته باشد.

آیا فرد باید مکمل مصرف کند؟

تحقیقات بیشتر و بیشتری وجود دارد که نشان می دهد مصرف ویتامین ها برای بیشتر افرادی که مرتباً آنها را مصرف می کنند ، تأثیر مفیدی ندارد. به عنوان مثال ، یک مطالعه آینده نگر سال ۲۰۱۹ هیچ ارتباطی بین مصرف مکمل های غذایی و کاهش خطر کلی مرگ و میر پیدا نکرد.

افراد همیشه باید با احتیاط به مصرف ویتامین نزدیک شوند ، زیرا اگر فردی آنها را با داروهای تجویزی یا بدون نسخه (OTC) ترکیب کند ، ممکن است عواقب ناخواسته داشته باشد.

برخی ویتامین ها مانند ویتامین E و بتاکاروتن وجود دارد که در صورت مصرف دوزهای زیاد ، ممکن است مضر یا حتی کشنده باشد.

خانمها هنگام انتخاب مکمل هایی که در دوران بارداری مصرف می شوند باید توجه ویژه ای داشته باشند. به عنوان مثال ، طبق بررسی ادبیات در سال ۲۰۱۹ ، مقادیر بالای ویتامین A می تواند باعث بی نظمی مادرزادی شود.

با این حال ، در قالب بتاکاروتن ، تحقیقات هیچ ارتباطی بین مصرف مکمل ها و عوارض جانبی پیدا نکردند. به طور خاص ، اسید فولیک می تواند در رشد جنین کمک کرده و از جلوگیری از اسپینا بیفیدا جلوگیری کند.

کارشناسان معتقدند بهترین روش برای به دست آوردن ویتامین ها به هیچ وجه از طریق مکمل ها نیست.

آنها توصیه می کنند که مردم طیف وسیعی از غذاهای سرشار از مواد مغذی را بخورند ، از جمله:

  • کلم
  • اسفناج
  • آجیل
  • میوه ها
  • گوشت کم چرب

به نظر می رسد یک رژیم غذایی مغذی و گرد ، کلیدی مهم برای سلامتی است تا یک دوره از مکمل های ویتامین.

به گفته این فرد در صورت کمبود باید یک مولتی ویتامین مصرف کند تا به رژیم کامل کمک کند.

همچنین ، تحقیقات کمی در دسترس است که از مکمل ویتامین برای پیشگیری از بیماری های قلبی پشتیبانی می کند ، طبق بررسی های انجام شده در سال ۲۰۱۶٫

با این وجود ، اکثر ویتامین ها برای اکثر مردم اثرات نامطلوب شناخته شده ای ندارند. به گفته این افراد ، افرادی که مرتباً داروهای تجویز یا داروهای OTC مصرف می کنند ، باید قبل از مصرف هرگونه مکمل ویتامین با پزشک خود مشورت کنند.

خطرات و ملاحظات

افراد باید در هنگام استفاده از مکمل های ویتامین و مواد معدنی مراقب باشند.

احتیاط لازم است زیرا پیوند بین ادعای اثربخشی و مزایای واقعی ممکن است بسیار متفاوت باشد. همچنین بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی می توانند مضر باشند اگر فرد آنها را در دوزهای زیاد مصرف کند.

برخی از ویتامین ها همچنین ممکن است با داروهای منظم یک فرد اثر منفی داشته باشد.

خلاصه

شواهد محدودی از محققان مستقل وجود دارد که نشان می دهد مکمل های ویتامین اثرات قابل توجهی بر سلامت کلی دارند.

زمان روزی که فرد مکمل مصرف کند ، بندرت تغییر خواهد کرد ، مگر در کاهش خطر برخی از عوارض جانبی نادر ویتامین های خاص B.

اگر افراد در دوران بارداری نیاز به مصرف ویتامین ها داشته باشند و یا از سلامتی خود حمایت کنند ، ممکن است برای جذب بهتر نیاز به مصرف مکمل در کنار غذا داشته باشند.

قبل از شروع مصرف مکمل ویتامین ، شخص باید با پزشک مشورت کند تا از ایمنی آن اطمینان حاصل کند. مردم همیشه باید سعی کنند ویتامین ها و مواد مغذی را از رسانه های معتبر ، به ویژه غذاهای متخصص در غذاهای کامل دریافت کنند.


منبع:medicalnewstoday


مطالب مفید برای شما:

ویتامین دی: مزایا ، کمبود ، منابع و دوز

قرص های ویتامینی و نقش آن در ورزش

چه ویتامین هایی سبب تقویت حافظه می شوند؟

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید