آموزش پیلاتس

0
294

معرفی کتاب آموزش حرکات ورزشی پیلاتس با تصویر

 

آموزش پیلاتس یا پیلاتز یا پیلاتیس (Pilates)‏، یک سیستم آمادگی جسمانی است که در اوایل قرن بیستم توسط ژوزف پیلاتس توسعه یافت و در آلمان، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا مورد توجه قرار گرفت.

در سال ۲۰۰۵ میلادی، ۱۱،۰۰۰،۰۰۰ نفر در سرتاسر ایالات متحده، به طور منظم به اتجام تمرینات مخصوص این رشته مشغول بودند و ۱۴،۰۰۰ نفر مدرس پیلاتس در این کشور وجود داشتند.

نام پیلاتس به افتخار ژوزف پیلاتس بر دانش کنترل بدن یا کنترولوژی اطلاق گردید، زیرا او به عنوان مبدع این روش معتقد بود که با کنترولوژی می‌توان از ذهن برای کنترل عضلات بدن بهره برد. سیستم ورزشی پیلاتس که در سال ۱۹۲۰ توسط ژوزف پیلاتس پایه گذاری گردید، متشکل از ورزشهایی است که تمرکز روی پیشرفت انعطاف و قدرت در تمام اندامهای بدن دارند، بدون اینکه عضلات را حجیم کند یا آنها را از بین ببرد.

این روش تمرینی، از حرکات کنترل شده‌ای تشکیل شده که بین بدن و مغز هارمونی فیزیکی ایجاد کرده و توانایی بدن افراد را در هر سن بالا می‌برد

روش پیلاتس در مجموع به دنبال افزایش قدرت، انعطاف پذیری و کنترل بدن می‌باشد.

 

فواید ورزش پیلاتس

۱- تناسب کل بدن
۲- سازگار با بسیاری از شرایط جسمانی
۳- ایجاد مقاومت بدون حجیم شدن عضلات
۴- افزایش انعطاف پذیری
۵- افزایش قدرت
۶- درست ایستادن و نشستن
۷- افزایش انرژی
۸- کاهش وزن
۹- افزایش ارتباط بین جسم و ذهن
۱۰- راهی برای آموزش پیلاتس

 

دانلود کتاب آموزش تصویری پیلاتس

 

 

برای کتاب های بیشتر به کتابخونه سر بزنید.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید