آنچه باید در مورد لیزین بدانید

لیزین چیست؟

اگر در دوره های کات و دوره های رژیم چربی سوزی به سر می برید این اسید آمینه وارد عمل شده و پدیده مخرب کاتابولیسم را به خوبی مهار می کند.مهار شدن پدیده مخرب کاتابولیسم نیز در تشدید فرایند پروتئین سازی موثر واقع میشود.

مکمل لیزین یک اسیدآمینه ضروری باهدف تحریک هورمون رشد مورد استفاده قرار میگیرد.مکمل لیزین

لیزین از مکمل هایی است که به:

  • افزایش توده عضلانی
  • قدرت
  • سرعت
  • پیشگیری و درمان تبخال و هرپس ژنیتال
  • کمک به جذب کلسیم
  • تقویت ایمنی بدن
  • نحوه مصرف مکمل لیزین

میزان مجاز توصیه شده روزانه لیزین در رژیم غذایی شامل موارد زیر است:

  • از تولد تا ۴ ماهگی: ۱۰۳ میلی گرم در هر کیلوگرم وزن بدن در روز
  • ۵ ماه تا ۲ سال: ۶۹ میلی گرم در هر کیلوگرم وزن بدن در روز
  • ۳ تا ۱۲ سال: ۴۴ میلی گرم در هر کیلوگرم وزن بدن در روز
  • بزرگسالان و دهه دوم زندگی: ۱۲ میلی گرم در هر کیلوگرم از وزن بدن در روز

بعضی از متخصصین میزان نیاز روزانه افراد بزرگسال را ۳۰ میلی گرم در هر کیلوگرم وزن بدن توصیه می کنند.

شما باید میزان لیزین موجود در رژیم غذایی را مشخص کنید و اگر میزان کافی دریافت نمی کنید با پزشک در مورد اضافه کردن مکمل های لیزین به رژیم غذایی تان مشورت کنید. او به شما کمک می کند مقدار مناسب را انتخاب کنید.

رابطه لیزین و کارنیتین

کارنیتین یک ترکیب چهار تایی آمونیوم است که از اسیدهای آمینه لیزین و متیونین ساخته شده است. در سلولهای زنده نقش آن فرستادن اسیدهای چرب از سیتوسل به میتوکندری در طی فرایند تفکیک چربی (یا چربی های مورد نیاز) برای سوختن است که انرژی آزاد کنند. در بدن، در کبد و کلیه ها تولید شده و در عضلات اسکلتی ، قلب ، مغز و اسپرم ذخیره شده است.

منابع غذایی حاوی لیزین

  • گوشت مخصوصاً گوشت قرمز
  • پنیر
  • مرغ و بوقلمون
  • ساردین
  • آجیل
  • تخم مرغ
  • سویا

شاید مطالب زیر برایتان مفید باشد:

گلوتامین

آثار منفی مکمل ها


 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید